Automatiseret, elektronisk håndtering, administration og opbevaring af nøgler og værdigenstande i kabinetter, bokse, skabe, lockers

AUTOMATISEREDE NØGLE- OG OPBEVARINGSLØSNINGER I HØJESTE KVALITET

Fordelene med et elektronisk nøglesystem

 

ER ET AUTOMATISERET OG ELEKTRONISK NØGLE- OG OPBEVARINGSSYSTEM NØDVENDIGT?
Hvad tror du er hurtigst? At lede alle nøgler i skuffen igennem? Eller at logge sig på skabet, vælge en nøgle på listen, og tage den nøgle der blinker?

Det er et ret relevant spørgsmål, og alle der har med håndtering af løse nøgler og andre værdigenstande der udlånes i virksomheden, bør også stille sig selv følgende spørgsmål:

Er jeres nøgler mv. opbevaret på et sikkert/sikret sted?

Og bruges de altid kun af autoriserede personer, eller har andre personer I måske ikke kender så godt også adgang til nøgler og værdigenstande?

- Hvad kan gå galt hvis nogen mister, eller stjæler én af jeres vigtige og værdifulde nøgler, og hvem er så ansvarlig for tabet af den bortkomne nøgle, og alle følgevirkningerne deraf?

Så hvad er nøglerne egentlig værd for jer?
Bare tænk på genanskaffelsesværdi ved bortkomst, udgifter til omkodning/udskiftning af låse, sparet eftersøgning- og håndteringstid, erstatningskrav hvis det er ting man opbevarer midlertidigt for andre..., men også på forringet/forbedret sikkerhed for virksomheden - for hvad giver de her nøgler egentlig adgang til?

Med et elektronisk nøgle- og opbevaringssystem fra LoxTop, har I altid opdateret information om jeres nøgler og værdigenstande. Ved hjælp af den indbyggede computer, får man nemt et komplet overblik over nøgler og andet indholds historik. Via skabet, eller din egen PC, kan du give tilladelser til hvilke brugere der skal have adgang til hvilke nøgler, og indenfor hvilke tidsintervaller. Ingen andre end autoriserede brugere har adgang til skabet og dets indhold.

Med et elektronisk nøgle- og opbevaringssystem fra LoxTop, er der også den kæmpe fordel, at man ikke længere behøver at have udlåns-genstande til alle medarbejdere, interne som eksterne, da man nu meget nemt kan deles om langt færre effekter, fordi man nu ved præcis hvem der har lånt tingene og hvornår.

FIND NEMT DEN ØNSKEDE NØGLE VIA SKABETS TOUCH-SKÆRM
SE NEMT HVEM DER HAR LÅNT HVILKE NØGLER, HVORNÅR OG HVORFOR
SE NEMT HVILKE NØGLER DER ER UDLÅNT, OG HVILKE DER ER LEDIG

SPAR TID, PENGE OG ENERGI PÅ HÅNDTERING AF NØGLER OG ANDRE VÆRDIGENSTANDE...

  • Slip for at spilde tid på at lede efter manglende nøgler
  • Brugervenlig betjening der sikrer at du hurtigt får fat i den ønskede nøgle
  • Minimér antallet af nøgler o.a. udlånsgenstande i omløb, da man nu meget nemt kan deles om langt færre genstande.
  • Minimering af antallet af bortkomne eller udeblevne nøgler
  • Minimering af udskiftning eller omstilling af låse og nøgler
  • Minimering af skader på udlånte køretøjer
  • Minimering af administration ved forsikringsskader på køretøjer
  • INGEN bindinger til langtids- eller selvfornyende kontrakter
  • INGEN månedlige gebyrer, eller udgifter til softwarelicenser

FÅ ET KOMPLET OVERBLIK, OG RAPPORTERING...

Skabets brugere, nøgler (og anden opsætning), kan nemt administreres på skabet, eller fra en PC på det lokale netværk, og man kan bl.a.:

  • se hvilke nøgler (o.a.) er udlånt/ledige
  • se hvem der har lånt nøglerne (o.a.)
  • se hvornår nøglerne (o.a.) er udlånt/returneret
  • se hvorfor nøglen (o.a.) er udlånt
  • reservere nøgler (o.a.) til et bestemt tidsinterval
  • hente rapporter over nøglebrug (o.a.)

 

OPNÅ EN HØJERE SIKKERHED I VIRKSOMHEDEN...

Flere af vores kunder har fortalt at det ikke altid kun autoriserede personer der har adgang til deres nøgler, og nogen gange er det faktisk folk de ikke kender så godt, eller slet ikke, der låner dem. Der skal faktisk ikke mere en bare én nøgle, der ikke mere ligger og flyder et tilfældigt sted, til at det allerede har en betydelig positiv effekt på sikkerheden i virksomheden.

Så systemet i sig selv medfører helt automatisk færre forsvundne nøgler og værdigenstande, hvilket jo i sig selv øger sikkerheden i virksomheden, og det sker simpelthen fordi brugerne begynder at tage mere ansvar for de lånte genstande.

Med et LoxTop system, er det altså kun autoriserede brugere der har adgang til skabet og indholdet, og du kan som administrator styre adgangen på flere måder og niveauer, f.eks. med en kombination af login med PIN kode, kort og fingeraftrykslæser. Det er faktisk også er muligt at bestille løsningen med et modul til ansigtsgenkendelse, og med en alkoholtester. Sidste giver rigtig god mening ift. sikkerheden, hvis nøglerne i skabet er til biler og maskiner.

Systemet er fremstillet i stål, hvilket gør løsningen robust og sikkert, og det kan også leveres med en gennemsigtig låge, så man kan se indholdet udefra hvis man har behov for dét.

Systemet giver mulighed for at afgive SMS/email-notifikationer, ved f.eks. uautoriseret adgang til skabet, eller hvis nøgler ikke afleveres til tiden.

SIMPEL OG BRUGERVENLIG HÅNDTERING AF NØGLER O.A. VÆRDIGENSTANDE...

Med et elektronisk nøgle- og opbevaringssystem fra LoxTop, er det virkelig nemt at låne en nøgle (o.a.) i skabet.

Man skal enten bare indtaste en PIN kode, holde et kort op foran en læser, eller sætte sin finger på en fingeraftrykslæser, (eller kombineret), og så har man med ganske få klik adgang til den eller de nøgler man har rettighed til at tage - og det er endnu nemmere at returnere den.

Som administrator er det super nemt at styre det hele enten på skabet, eller via en PC, der er på samme netværk som systemet.

FLEKSIBEL LØSNING (mht. kapacitet, indhold, funktioner, indretning, farve og integration til andre systemer...

Størrelser og kapacitet

Med et elektroniske nøgleskabe fra LoxTop får man en yderst fleksible løsning der i størrelse og kapacitet, kan tilpasses alle behov.

Systemet kan leveres i næsten lige den størrelse, og med den indretning af nøglepladser og bokse der måtte være brug for, og hvis man skulle have brug for det, er det f.eks. muligt for at få systemet leveret så man kan oplade sine mobile enheder mens de alligevel er låst inde, eller med vægtskåle der tjekker vægten af den lånte genstand op imod dén man returnerer i boksen. Læs mere her

Networking

Der er også mulighed for nemt at kunne sammenkoble flere skabe/systemer i ét netværk, og derefter at administrere det hele fra ét sted.

Integration

Systemet er forberedt til integration til andre IT-løsninger, såsom bookingløsninger, adgangskontrol-systemer, serverløsninger og ERP, hvis der skulle være behov for dét.

Tidsregistrering

Systemet indeholder også muligheden for at de ansatte kan benytte det som tidsregistrering for hvornår de tjekker ind og ud på arbejdspladsen.

Indretning

Mht. løsningens indretning, så bestemmer man selv om det kun skal være til nøgler, eller om der også skal være bokse - og hvor mange der skal være af hver.

Hvad kan man opbevare?

I princippet er det kun fantasien der sætter grænser for hvad man kan opbevare i skabene og boksene, og man er ikke begrænset til kun nøgler.

Men, nøgler jo heller ikke "bare" nøgler - der findes mange forskellige typer nøgler man med stor fordel kan låse inde og få sat i system, grundet den værdi de repræsenterer:

  • Facility-nøgler til forskellige interne/eksterne rum, afdelinger, lokationer, lokaler, bygninger mv.
  • Nøgler til biler, varevogne, lastbiler mv.
  • Cykel- og knallertnøgler
  • Elektroniske nøgler mv.

Men har man et behov for opbevaring af andet end nøgler, så sammensætter man bare løsningen med et antal bokse/skabe i de rette størrelser, med den ønskede indretning, så det kan rumme de ting man har behov for at opbevare i systemet.

Det kan f.eks. være:

  • Adgangskort, brikker el. lign.
  • Benzinkort, kreditkort, brokort mv.
  • Mobiltelefoner
  • Tablets
  • Bærbare computere

Boks i fuld bredde til opbevaring af bærbare computere...

  • Store nøglebundter
  • GPS'er
  • Brobizz'er
  • Tasker/kufferter
  • Mapper/ringbind
  • Værktøj, udstyr mv.
  • Medicin
  • Arbejdstøj
  • Våben mv.

Har man valgt at opbevare opladelige enheder (f.eks. mobiltelefoner, tablets mv.), så er det endvidere muligt at tilvælge at boksene skal have ladekabler installeret.

 

Valgfrie farver, og lågetyper

Farven på kabinetter er der også mulighed for at I selv kan bestemme.

Sort eller hvid er standard, men man kan bestille i mange andre farver mod et tillæg.

Du kan også vælge om du vil have massiv låge, med gennemsigtigt plexiglasvindue, eller måske slet ikke nogen låge.

 

 

 

MERE ANSVARLIGHED OG OPMÆRKSOMHED HOS BRUGERNE...

Efter indførelse af elektroniske nøgleskabe fra LoxTop, oplever flere kunder en øget moral, ansvarlighed og opmærksomhed hos brugerne af systemet, hvilket bl.a. resulterer i mærkbar minimering af skader på lånte køretøjer - og renere biler, (i de tilfælde hvor der er tale om opbevaring af bilnøgler).

BEDRE SIKKERHED FOR BRUGEREN...

På de elektroniske nøgle og opbevaringssystemer fra LoxTop, bliver alle handlinger logget 100%, og på en sådan måde, at man som administrator efterfølgende kan komme til alle informationerne direkte på skabet, eller via en computer på samme netværk som systemet.
 
Så kan man i tvivlsspørgsmål om hvilken bruger der faktisk loggede på skabet og tog hvilken nøgle, og hvornår osv...., hente dokumentation i systemet for hvad der faktisk hændte med den givne nøgle, eller værdigenstand, og dermed skabe tryghed for de enkelte brugere.
 

KONTAKT

Ønsker du en dialog med Team LoxTop Nordic om jeres konkrete behov og ønsker for en nøgle- og/eller opbevaringsløsning, så gå til vores kontaktside - vi ser frem til at høre fra dig!

FIND OS PÅ FACEBOOK

Ved at bruge denne hjemmeside, accepterer du brugen af cookies. Mere information

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept

Luk